[ad_1]

دکتر گرینلند با تکرار این ارزیابی اظهار داشت: “عرضه روغن نارگیل در بازار گیج کننده است. او سعی می کند آن را به عنوان یک چربی سالم بفروشد ، اما کسانی که ترکیب آن را می دانند اصلاً به آن فکر نمی کنند. “

این متخصصان و سایر متخصصان بر اساس ترکیبات شیمیایی و فعالیت بیولوژیکی ثابت شده انواع اسیدهای چرب ، با تبلیغ کنندگان و طرفداران روغن نارگیل به اشتراک می گذارند.

دکتر گرینلند با بیان اینکه اسیدهای چرب با زنجیره طولانی مانند اسیدهای چربی موجود در پیه گوشت گاو ، توسط جریان ذرات حامل چربی به نام چیلومایکرون جذب بدن می شوند ، گفت: “چربی به تنهایی نمی تواند گردش کند.” به بافتهای بدن. Chylomicrons کلسترول LDL را در گردش نگه می دارد و به آن فرصت کافی برای گیر افتادن در رگها را می دهد. از طرف دیگر ، چربی ها که بیشتر اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​هستند ، محلول در آب هستند. آنها می توانند بدون کمک چیلومایکرون به جریان خون جذب شده و مستقیماً به کبد منتقل شوند ، جایی که برای انرژی استفاده می شوند.

دکتر ساکس گفت ، اگرچه اسید لوریک معمولاً اسید چرب با زنجیره متوسط ​​نامیده می شود ، این برچسب واقعا تصادفی است. وی نوشت: “طبقه بندی اسید لوریک به عنوان یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​، نام اشتباهی است.” وی گفت: “به جای تعداد اتمهای كربن موجود در چربی ، آنچه مهم است چگونگی متابولیسم چربی در بدن است. اسید لوریک مانند یک اسید چرب با زنجیره بلند رفتار می کند ، گونه ای که باعث تصلب شرایین می شود. علاوه بر این ، روغن نارگیل دارای دو اسید چرب زنجیره بلند دیگر است – میریستیک و پالمتیک – که همگی اثر مخرب شریانی بر سطح کلسترول خون دارند.

یک ادعا در مورد روغن نارگیل غیرقابل انکار است: این ماده می تواند سطح کلسترول HDL خون را افزایش دهد ، که مدتها تصور می شد از بیماری قلبی محافظت می کند. با این حال ، هنوز فواید واضح کلسترول HDL در بدن انسان اثبات نشده است. همانطور که دکتر ساکس گزارش داد ، “تحقیقات ژنتیکی و داروهای افزایش HDL تاکنون از رابطه علی بین کلسترول HDL و بیماری های قلبی عروقی پشتیبانی نکرده اند. HDL از مجموعه عظیمی از ذرات تشکیل شده است که می تواند اثرات نامطلوب یا مفیدی داشته باشد. مشخص نیست که ، در صورت وجود ، کدام یک از غذاها یا مواد مغذی افزایش دهنده کلسترول HDL این کار را به روشی انجام می دهند که باعث کاهش تصلب شرایین و حوادث کرونر می شود. “

همچنین دکتر گرینلند گفت. “تلاش ها برای افزایش HDL منجر به پیشرفت های مطلوب بالینی نشده است.”

طرفداران همچنین دوست دارند این واقعیت را ذکر کنند که تعدادی از جمعیت محلی – از جمله پولینزیایی ها ، ملانزیایی ها ، سری لانکایی ها و هندی ها – مقادیر نسبتاً زیادی از محصولات نارگیل را مصرف می کنند بدون اینکه از بیماری قلبی عروقی رنج ببرند. با این حال ، بیشتر این افراد به طور سنتی از گوشت نارگیل یا خامه نارگیل فشرده به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم غذای فرآوری شده و سرشار از میوه و سبزیجات استفاده می کنند ، ماهی منبع اصلی پروتئین است. آنها همچنین از نظر جسمی بسیار فعال تر از غربی های معمولی هستند.

یک تیم تحقیقاتی در نیوزلند گفت که حتی اکنون نیز در حال تغییر است ، “واردات غذاهای ناسالم مانند گوشت گاو ، فست فود و مواد فرآوری شده منجر به افزایش چشمگیر چاقی و سلامتی می شود.”

[ad_2]

منبع: book-news.ir