راز طول عمر؟ 4 دقیقه ورزش شدید می تواند کمک کند


گروه دیگر تمرینات متوسط ​​را برای جلسات طولانی 50 دقیقه ای دو بار در هفته آغاز کردند. و گروه سوم یک برنامه تمرینی با فاصله زمانی شدید 2 بار در هفته یا HIIT را شروع کردند که در طی آن دو دقیقه دوچرخه سواری کردند یا با سرعت بالا دویدند و پس از آن یک وقفه چهار دقیقه ای انجام شد ، این توالی چهار بار تکرار شد.

تقریباً همه آنها به مدت 5 سال ، یک ابدیت در علم ، تمرینات اختصاص داده شده خود را دنبال کردند ، و به طور دوره ای برای بازرسی ، آزمایش و آموزش گروهی کنترل شده به آزمایشگاه برمی گشتند. در این مدت ، محققان متذکر شدند که بسیاری از شرکت کنندگان در کنترل ، با ابتکار عمل خود و ظاهراً برای سرگرمی ، در چندین ساعت تمرین اینتروال در سالن های ورزشی محلی مشغول بودند. گروه های دیگر رویه های خود را تغییر نمی دهند.

پنج سال بعد ، محققان سوابق مرگ را بررسی کردند و دریافتند که در حدود 4.6٪ از کل داوطلبان اولیه در طول مطالعه فوت کرده اند ، که تعداد کمتری از جمعیت 70 ساله نروژی است ، که نشان می دهد اینها افراد مسن فعال به طور کلی بیشتر از سایرین در سن خود زندگی می کنند.

اما آنها همچنین تفاوت های جالب توجه ، هرچند اندکی را بین این گروه ها پیدا کردند. مردان و زنان در گروه با شدت بالا حدود 2 درصد کمتر از افراد گروه شاهد و 3 درصد کمتر از هر کس در گروه طولانی تر که ورزش متوسط ​​دارند ، می میرند. در حقیقت ، احتمال مرگ در افراد گروه متوسط ​​بیشتر از افراد گروه شاهد است.

زنان و مردان در گروه فاصله ای نیز در حال حاضر بهتر بودند و بهبود بیشتری در کیفیت زندگی خود نسبت به سایر داوطلبان گزارش کردند.

در حقیقت ، دورته استنس ولد ، محقق دانشگاه علم و صنعت نروژ كه رهبری مطالعه جدید را بر عهده دارد ، می گوید ، آموزش فشرده – كه بخشی از روال هر دو گروه فواصل و گروه كنترل بود – محافظت كمی در برابر مرگ زودرس نسبت به متوسط ​​بود تمرین به تنهایی.

وی افزود ، البته ورزش نوش دارو نبود. برخی از افراد ، بدون توجه به برنامه آموزشی ، هنوز بیمار می شوند و می میرند. (هیچ کس در حین آموزش فوت نکرد.) این مطالعه همچنین بر روی نروژی ها تمرکز دارد که از نظر طبیعی بسیار سالم هستند و شاید متأسفانه اکثر ما نروژی نیستیم. ممکن است هنوز در دهه 70 نباشیم.

اما دکتر استنسولد معتقد است که پیام این مطالعه می تواند به طور گسترده ای در مورد همه ما اعمال شود. او می گوید: “ما باید سعی کنیم برخی ورزش های با شدت بالا را در بر بگیریم.” “فاصله برای بیشتر افراد امن و قابل انجام است. و افزودن زندگی به سالها ، نه فقط سالها به زندگی ، جنبه مهمی از پیری سالم و تناسب اندام بالاتر و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی توسط HIIT در این مطالعه یافته مهم است. “


منبع: book-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>