عادات خوب خواب همراه با کاهش خطر نارسایی قلبی


تحقیقات جدید نشان می دهد ، ترکیبی از عادات خواب سالم می تواند به کاهش خطر نارسایی قلبی کمک کند.

محققان 408802 نفر از افراد سالم بین 27 تا 73 سال را بین سال های 2006 و 2010 مورد مطالعه قرار دادند و اطلاعاتی در مورد عادات خواب آنها جمع آوری کردند. هر فرد بر اساس پنج عمل خواب سالم ، یک صفر تا پنج “نمره خواب سالم” دریافت می کند: “خواب صبح” بودن. شبانه هفت تا هشت ساعت می خوابد. به ندرت یا هرگز خروپف کردن ؛ به ندرت بی خوابی وجود دارد. و در طول روز بندرت زیاد خواب آور هستند.

برای پیگیری متوسط ​​10 ساله ، 5221 مورد نارسایی قلبی وجود داشته است. در مقایسه با افرادی که نمره صفر یا یک کسب کرده اند ، کسانی که امتیاز دو را کسب کرده اند 15 درصد خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش می دهند. کسانی که نمره سه گرفتند 28٪ کاهش خطر داشتند. و کسانی که 4 تا 38 درصد کاهش خطر را نشان دادند. کسانی که امتیاز 5 را به دست آوردند 42٪ کمتر از کسانی که نمره یک یا یک گرفتند خطر ابتلا به نارسایی قلبی داشتند.

این مطالعه ، در مجله Circulation ، برای سیگار کشیدن ، مصرف الکل ، فعالیت بدنی ، دیابت ، فشار خون بالا و سایر متغیرها کنترل شده است. با این حال ، این یک مطالعه مشاهده ای است ، بنابراین رابطه علیتی را اثبات نمی کند.

دکتر لو چی ، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه Tulane ، نویسنده ارشد گفت: “ما باید همه این رفتارهای خواب را با هم بررسی کنیم ، به جای اینکه آنها را به عنوان پدیده های جداگانه در نظر بگیریم.” “مردم خواب خود را به عنوان یک کل تنظیم می کنند ، نه به عنوان رویدادهای فردی.”


منبع: book-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>