[ad_1]

روز 4

مراقبت از خود برای همه متفاوت است. در اینجا پنج تمرین سلف سرویس برای کمک به شما در اولویت اصلی در سال 2021 آورده شده است. یکی را انتخاب کنید یا همه آنها را امتحان کنید.

بهترین ساعات روز را به خود اختصاص دهید: دکتر گروپل اغلب به مشتریان توصیه می کند که یک روز معمولی را از طلوع صبح تا رختخواب ترسیم کنند. شما احتمالاً حدود هشت ساعت را در خواب می گذرانید – اما 16 ساعت دیگر را چگونه سپری می کنید؟ زمانی را که صرف تهیه غذا ، کار ، خرید ، تماشای تلویزیون ، لباسشویی ، کمک به کودکان در کارهای منزل ، مراقبت از پدر یا مادر پیری ، جبران ایمیل ها می کنید ، ثبت کنید.

دکتر گروپل سپس می پرسد: کدام یک یا دو ساعت در هر روز احساس بهتری دارید؟ پرانرژی ترین؟ مولدترین شماست؟ او می گوید ، اکنون به لیست خود نگاه کنید. چه کسی این ساعت ها را دریافت می کند؟ به جای آن سعی کنید آن زمان را برای خود اختصاص دهید.

دادن بهترین قسمت از روز به خودتان به معنای استراحت دو ساعته از زندگی نیست. این بدان معناست که اولویت های خود را متمرکز کنید ، نه اولویت های شخص دیگر. شما می توانید از این یکی دو ساعت برای هر چیزی که می خواهید استفاده کنید – این می تواند برای یک سرگرمی ، یک پروژه کاری باشد که احساس آن را می پسندید ، وقت با فرزندان خود یا حتی داوطلبانه باشید و به دیگران کمک کنید. اختصاص دادن هر روز به خود برای تمرکز بر اهداف و ارزشهای شخصی ، بهترین نوع مراقبت از خود است.

کلمه ای از سال را انتخاب کنید: کلمه ای را انتخاب کنید که اهداف ، ارزشها یا حال و هوایی را که می خواهید برای سال 2021 تعیین کنید ، توصیف کند. سال گذشته ، دکتر مک گونیگال نشاط جهانی را انتخاب کرد. وی گفت: “من نمی دانستم چقدر مناسب خواهد بود.” امسال او در فکر انتخاب کلمه رقص است ، “به دلیل تمام معانی رقص برای من شخصاً ، از نظر جشن و اجتماع و شجاعت.” کلمه شما می تواند هر چیزی باشد که برای شما مهم باشد: جامعه ، خانواده ، ورزش ، عشق ، سلامتی ، انرژی. کلمه خود را به عنوان مانیترا کوتاه در طول سال استفاده کنید تا به خود یادآوری کنید مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید.

طرح تعطیلات ایجاد کنید: اگر مراقب پدر یا مادر پیر ، همسر بیمار یا فرزند معلول هستید ، مراقبت از خود احتمالاً احساس غیرممکن است. یافتن وقت برای ورزش ، حمایت معنوی یا فقط سرگرمی آسان تر از انجام است. اگر آن را به شانس واگذار کنید ، مراقبت از خود اتفاق نخواهد افتاد. به همین دلیل تهیه یک برنامه تعطیلات خانوادگی که نیازها و خواسته های شما را مشخص کند و همچنین انواع کمکی که افراد دیگر می توانند ارائه دهند مهم است. با یک دیدار خانوادگی تماس بگیرید یا با دوستانتان تماس بگیرید. آنچه را که لازم دارید به همه بگویید – انتظار نداشته باشید که آنها به طور خودکار نحوه کمک را بدانند. AARP Advocacy Group راهنمای تهیه برنامه تعطیلات را دارد.

به شخص دیگری کمک کنید: بدن و ذهن ما وقتی به دیگران کمک می کنیم از طرق مختلف سود می برد. مطالعات نشان می دهد که داشتن هدف قوی در کوتاه مدت ما را از استرس محافظت می کند و سلامتی طولانی مدت را بهتر پیش بینی می کند. اگر اشکال سنتی مراقبت از خود بیش از حد روی شما متمرکز است ، در نظر بگیرید که کمک به دیگران چگونه می تواند برای شما خوب باشد. دکتر مک گونیگال گفت: “علاوه بر این ، منطقی است که اگر می توانید مسئول ایجاد تغییر باشید.” “آیا من برای این سال به شکلی طرفداری کردم که ممکن است تغییر کرده باشد؟ آیا به خودم اجازه دادم در این روند بزرگتر شرکت کنم؟

[ad_2]

منبع: book-news.ir