چگونه عادات همه گیر خود را حفظ کنیم


در زیر مروری برای نسخه چاپی چندین داستان طولانی تر منتشر شده در این هفته با عنوان 7-Day Well Challenge ایجاد شده است. در زیر می توانید پیوندهای مربوط به داستانهای کامل را پیدا کنید.

با نگاهی به سال 2020 ، قفل و محدودیت های همه گیری بسیاری از افراد را مجبور به شروع برنامه های جدید کرده است. سفرهای کاری از بین رفته است. کلاسهای تناسب اندام لغو شد. خانه ها به کلاس و محل کار تبدیل شده اند.

برخی از افراد با همه تغییرات پیشرفت کردند. دیگران تلاش کردند.

گرتچن روبین ، نویسنده کتاب “بهتر از گذشته: آنچه در مورد ایجاد و شکستن عادت ها آموختم” گفت: “تجربه سال 2020 ، هر چقدر هم دشوار باشد ، درسهای زیادی را آموخته است.” “عادات برخی افراد بهبود یافته است – غالباً وقتی از زمانی که معمولاً در یک سفر کاری یا رفت و آمد به سر می برند برای ورزش ، آشپزی ، خواندن یا سایر عادات سالم استفاده می کنند. عادت های دیگران بدتر شده است زیرا آنها تحت فشارهای روانی قرار گرفته اند و یا کارهای عادی معمول خود را از بین می برند. “

همانطور که در مورد تغییرات و چالش های سال گذشته تأمل می کنید ، این فرصت را دارید که بهترین برنامه های همه گیر خود را بازیافت کرده و براساس آنها در سال جدید استفاده کنید. در اینجا پنج عادت وجود دارد که می توانید آنها را حفظ کنید.

عادت همه گیر: در طی این بحران ، ما یاد گرفتیم که همه ما با هم ارتباط داریم و مراقبت از خود – حفظ ایمنی و سلامتی – نیز راهی برای مراقبت از جامعه است.

بازیافت این عادت: بعد از پایان همه گیری ، مراقبت از خود را در اولویت خود قرار دهید. اگر فردی هستید که فکر می کنید وقت مراقبت از خود ندارید یا خودخواه و فرومایه به نظر می رسید ، تنها نیستید.

“یکی از مواردی که شما مرتباً با آن روبرو هستید این ایده است که” من نمی توانم روی چیزهایی که برای من خوب است سرمایه گذاری کنم زیرا توانایی من را برای داشتن یک پدر و مادر خوب یا انجام کاری که باید انجام دهم از بین می برد کار کنید. “کلی مک گوناگال ، روانشناس بهداشت در دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب” غریزه اراده “گفت. وی افزود: “اگر یاد بگیریم كه به وابستگی متقابل خود پایبند بمانیم و واقعاً بتوانیم احساس خوشبختی كنیم ، عالی نخواهد بود ، زیرا می دانیم وقتی از خودم مراقبت می كنم ، اغلب از دیگران مراقبت می كنم؟”

مراقبت از خود فقط چرت زدن یا استحمام گرم برای فرار از خانواده نیست. این در مورد تعیین اولویت ها ، تعیین مرزها و یافتن هدف است. با نقشه برداری شروع کنید یک روز معمولی ، از صبح تا زمان خواب. شما احتمالاً حدود هشت ساعت را در خواب می گذرانید – اما 16 مورد دیگر را چگونه سپری می کنید؟ زمانی را که صرف پخت و پز ، کار ، خرید ، تماشای تلویزیون ، لباسشویی ، کمک به کودکان در کارهای منزل ، مراقبت از پدر یا مادر پیری یا رسیدن به ایمیل می کنید ، ثبت کنید. (Wirecutter ، سایت پیشنهادی تایمز ، بهترین برنامه های ردیابی زمان را بررسی می کند و Toggl را توصیه می کند.)

چه دوره ای از یک یا دو ساعت در هر روز احساس بهتری دارید؟ پرانرژی ترین؟ مولدترین شماست؟ حالا به لیست خود نگاه کنید. چه کسی این ساعت ها را دریافت می کند؟ به جای آن سعی کنید آن زمان را برای خود اختصاص دهید.

این به معنای استراحت از زندگی نیست. این بدان معناست که اولویت های خود را متمرکز کنید ، نه اولویت های شخص دیگر. می توانید از این یکی دو ساعت برای یک سرگرمی ، یک پروژه کاری که نسبت به آن احساس اشتیاق دارید ، وقت با فرزندان یا حتی داوطلبانه استفاده کنید. تمرکز بر اهداف و ارزشهای شخصی خود بهترین شکل مراقبت از خود است.

عادت همه گیر: برای جلوگیری از شیوع ویروس ، همه یاد گرفتند که با استفاده از ماسک ، محدود کردن تماس و حفظ فاصله خود در قبال یکدیگر مسئول باشند.

بازیافت این عادت: اگرچه هنوز لازم است برای یک بیماری همه گیر اقدام کنید ، اما می توانید پاسخگویی خود را ارتقا دهید. یک دوست گزارش دهنده پیدا کنید تا به شما در رسیدن به اهداف سلامتی کمک کند. می توانید هر روز با یکی از دوستان خود در این مورد مشورت کنید تا درباره غذای سالم صحبت کنید. برای پیاده روی با یک دوست برنامه ریزی کنید. شما می توانید با اعلام اهداف خود در شبکه های اجتماعی ، پاسخگویی عمومی ایجاد کنید.

اگر ترجیح می دهید در برابر خود پاسخگو باشید ، می توانید با استفاده از برنامه ای که روزانه برای شما یادآوری می کند ، از جمله Headspace یا Calm for Meditation ، Noom برای پیگیری آنچه می خورید یا Fitbit برای پیگیری عادت های ورزشی ، پاسخگویی ایجاد کنید. . حتی می توانید از طریق یک دفترچه خاطرات خود را مسئول بدانید.

خانم روبین ، نویسنده کتاب عادت ها ، گفت: “ما وقتی شخصی تماشا می کند بهتر عمل می کنیم.” “حتی وقتی که ما هستیم که تماشا می کنیم!”

عادت همه گیر: وقتی تعطیلات ورزشی تعطیل شد و کلاسهای تناسب اندام لغو شد ، بسیاری از افراد باید نحوه ورزش در خانه را بدانند.

بازیافت این عادت: به جای اینکه بخواهید یک تمرین طولانی را برنامه ریزی کنید ، در طول روز برای ورزش کمی وقفه داشته باشید. پس از یک جلسه طولانی ، پیاده روی کنید. اگر در یک دوره مشخص یک روز کامل را سپری کرده اید ، کمی استراحت کنید و برخی از کشش های یوگا را انجام دهید. هنگام گوش دادن به اخبار یا پادکست ، از جک زدن یا فشار دادن استفاده کنید.

چندین مطالعه نشان می دهد که وقوع کوتاه مدت ورزش منجر به تغییرات قابل توجهی در وضعیت جسمی و سلامت متابولیسم شما می شود. سه بار در روز با 20 ثانیه استراحت ورزشی شروع کنید. اگر می خواهید کارهای بیشتری انجام دهید ، چند دقیقه استراحت کنید.

“شما نیازی به انجام تمرینات ساختاری ندارید. شما فقط می توانید فعال باشید. ” “فعالیت در این دوره های کوچک ورزشی بسیار راحت تر است. هر کمی اهمیت دارد. “

عادت همه گیر: طبق نظرسنجی توسط Axios ، در تابستان گذشته ، تقریبا نیمی از آمریکایی ها گفتند که یک غلاف یا حباب اجتماعی تشکیل داده اند ، یک گروه منتخب از دوستان برای کمک به آنها در کنار آمدن با زندگی همه گیر.

بازیافت این عادت: با پایان یافتن محدودیت های Covid-19 ، غلاف همه گیر خود را رها نکنید. آن را ذخیره کنید تا اهداف سلامتی شما را پشتیبانی کند. حتی اگر بلوک قرنطینه نداشته اید ، می توانید در سال 2021 یک حباب جدید سلامتی دوستانه ایجاد کنید. یک کلاه پیاده روی ایجاد کنید و چندین بار در هفته برای پیاده روی های گروهی ملاقات کنید. یا با زیردستان در مورد اهداف تغذیه سالم آنها صحبت کنید. شما می توانید دستورالعمل ها و نکاتی را به اشتراک بگذارید ، و وقتی محدودیت های اجتماعی تمام شد ، می توانید یک رژیم غذایی سالم را برنامه ریزی کنید.

نیاز به همه گیری بود که به بعضی از افراد آنچه بسیاری از فرهنگ ها در آن شناخته اند آموزش داده شود – که رسانه های اجتماعی می توانند زندگی سالم و شادتری به ما بدهند. در اوکیناوا ، ژاپن ، که یکی از طولانی ترین امید به زندگی در جهان را دارد ، مردم در دوران کودکی نوعی شبکه اجتماعی به نام moai – گروهی متشکل از 5 یا بیشتر دوستان که پشتیبانی اجتماعی ، لجستیکی ، عاطفی و حتی مالی برای زندگی ارائه می دهند ، تشکیل می دهند. . به نظر می رسد که اعضای هر موآی بر رفتار سالم یکدیگر در طول زندگی تأثیر می گذارند.

چندین جامعه در ایالات متحده سعی کرده اند اثر موآی را با تشکیل موآی سلامتی از افراد همفکر که با هم راه می روند یا وعده های غذایی سالم مصرف می کنند ، تولید کنند. بعد از اینکه دن باتنر ، همکار و نویسنده نشنال جئوگرافیک ، 110 نفر را در ناپل ، فلوریدا ترغیب کرد که موآی ایجاد کند ، 17 درصد به او گفتند که وزنشان را کم کرده اند و 6 درصد نیز بهبود قند خون را گزارش کرده اند.

آقای بوتنر ، نویسنده کتاب “آشپزخانه مناطق آبی” ، که به بررسی عادات غذایی سالم از مناطقی که مردم بیشتر در آن زندگی می کنند ، می گوید ، ایجاد گروه های دوستانه برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود راهی است. طولانی وی گفت: “این بهترین مداخله ای است كه می توانید روی آن سرمایه گذاری كنید.” “طولانی مدت است و تأثیر قابل اندازه گیری بر سلامتی و سلامتی شما دارد.”

عادت همه گیر: در روزهای ابتدایی بیماری همه گیر ، مردم وحشت کردند ، دستمال توالت را روی هم انداختند و کمد خود را بستند تا با عدم قطعیت توقف مقابله کنند.

بازیافت این عادت: طرح برای عدم اطمینان و ایجاد مجموعه ای از اسناد حقوقی که اطمینان حاصل شود همه در شرایط اضطراری آماده هستند.

با یک کانکتور سه حلقه ای شروع کنید. اگرچه شما باید از همه اسناد مهم خود یک نسخه دیجیتالی تهیه کنید ، اما خوب است که یک چسب فیزیکی داشته باشید که عزیزانتان بتوانند آن را در یک بحران بگیرند. در چند صفحه اول باید لیستی از اسناد مهم “از کجا پیدا شود” – اطلاعات بانکی ، اسناد بیمه و مخاطبین اصلی. اما مهمترین سند در صحافی ، پیش دستورالعمل شماست.

یک دستورالعمل اولیه باید کسی را تعیین کند که در صورت عدم امکان تصمیم گیری پزشکی را برای شما اتخاذ کند ، و در صورت بیماری شدید به راهنمایی های خاصی در مورد خواسته های شما بپردازید. می توانید اسناد صحیح کشور خود را در وب سایت AARP (aarp.org/caregiving) بیابید.

و این یک تعجب است: وقتی می نشینید تا یک بحران جدی بهداشتی و راهنمایی هایی را که می خواهید به یکی از اعضای خانواده خود که زنده مانده است ارائه دهید تصور کنید ، ناامیدکننده نیست. از این فرآیند به عنوان فرصتی برای فکر کردن در مورد ارزش های خود ، امیدهایتان برای پیری خوب و آنچه زندگی را ارزش زندگی دارد ، استفاده کنید. این می تواند مانند سفر در زمان به آینده و کمک به عزیزان از طریق لحظه ای باشد که می تواند یکی از سخت ترین لحظات زندگی آنها باشد.


منبع: book-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>