چگونه می توان از حباب همه گیر خود بهره بیشتری برد


آیا نگهبان بیماری همه گیر شما نگهبان است؟

در میان بسیاری از درسهای آموخته شده در سال 2020 ، قدرت یک گروه معتمد از دوستان ممکن است ماندگارترین باشد. در این تابستان ، تقریبا نیمی از آمریکایی ها گفتند که “یک حباب” یا “حباب” اجتماعی تشکیل داده اند ، یک گروه منتخب از دوستان برای کمک به آنها در کنار آمدن با زندگی همه گیر.

این یک بیماری همه گیر برای ما بود که به ما یاد بدهد آنچه بسیاری از فرهنگ ها از همه می دانند – این غلاف دوستی می تواند زندگی سالم و شادتری به ما بدهد. دن باتنر ، همکار و نویسنده نشنال جئوگرافیک ، عادات افرادی را که در “مناطق آبی” زندگی می کنند ، مطالعه کرده است ، مناطقی از جهان که مردم بسیار طولانی تر از حد متوسط ​​زندگی می کنند. او دائماً در می یابد که فرهنگهای طولانی مدت به روابط اجتماعی قوی احترام می گذارند. به عنوان مثال ، در اوکیناوا ، ژاپن ، که میانگین امید به زندگی زنان در حدود 90 سال است ، مردم در دوران کودکی نوعی شبکه اجتماعی به نام moai – گروهی متشکل از پنج دوست که از لحاظ اجتماعی ، لجستیکی ، عاطفی و حتی مالی پشتیبانی می کنند ، تشکیل می دهند. به نظر می رسد که اعضای هر موآی بر رفتار سالم یکدیگر در طول زندگی تأثیر می گذارند.

آقای بوتنر در چندین شهر کار می کند تا سعی کند اثر موآی را تولید کند. به عنوان مثال ، در ناپل ، فلوریدا ، او 110 نفر را پیدا کرد که می خواستند عادت های غذایی خود را بهبود ببخشند ، و با گروه بندی آنها در محله ها شروع کرد. (“او گفت:” اگر آنها خیلی دور از هم زندگی كنند ، معاشرت نمی كنند.) وی سپس س aboutالاتی راجع به علایق و ارزشهای مشترك مطرح كرد ، مانند اینكه یكی فاكس نیوز یا CNN را تماشا كرده است ، آیا از تعطیلات ساحلی یا گردشگری لذت می برد. در کلیسا شرکت کرد یا موسیقی کانتری را دوست داشت. افرادی که دارای علایق مشترک بودند و در نزدیکی یکدیگر زندگی می کردند ، پنج یا شش نفر “موآی” تشکیل دادند و سپس پنج شانس را با هم برنامه ریزی کردند.

آقای بوتنر گفت ، پس از 10 هفته برنامه ریزی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ، همه گزارش کردند که غذاهای گیاهی بیشتری مصرف می کنند. و 67 درصد گفتند که دوستان بیشتری پیدا کرده اند ، 17 درصد وزن کم کرده اند ، 6 درصد فشار خون را پایین آورده اند ، 6 درصد قند خون پایین و 4 درصد کلسترول پایین تر را گزارش کرده اند.

موآس می تواند در اطراف فعالیت هایی مانند پیاده روی یا تماشای پرندگان ، عادات غذایی سالم یا سرگرمی هایی مانند عکاسی شکل بگیرد. نکته اصلی یافتن افراد همفکر با ارزشها و اهداف مشترک است. و پس از تشکیل گروه ها ، اعضا تمایل دارند از راه های دیگر از یکدیگر حمایت کنند. هنگامی که یکی از اعضای موآی راهپیمایی در جنوب کالیفرنیا مبتلا به سرطان تشخیص داده شد ، سایر اعضای گروه برای کمک به تغذیه و مراقبت مداخله کردند.

اگرچه زندگی همه گیر بسیاری از برنامه های اجتماعی ما را مسدود می کند ، ما همچنین چیزهای زیادی در مورد دوستی ، کسانی که می توانیم روی آنها حساب کنیم و حتی کسانی که کمتر از آنچه فکر می کردیم مهم است ، آموخته ایم. حتی اگر حباب اجتماعی ایجاد نکرده باشید ، سال جدید زمان خوبی است تا به دوستی هایی که در طول سال سخت از همه مهمتر بودند فکر کنید.

کلی مک گوناگال ، روانشناس سلامت و استاد دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب “لذت حرکت” گفت: “فقط اهمیت پیوندهای اجتماعی مهم نیست ، بلکه اتکا به هر آنچه در مورد روابط آموخته ایم”. “ارتباطاتی که در زمان کوید ادامه داشت چه چیز جالب توجهی است که باید به آن توجه شود. من به یاد می آورم که چه کسی مرتباً پیام ارسال می کند وقتی که من همیشه پیام نمی فرستم. “

آقای بوتنر خاطرنشان کرد که وقتی نوبت به تشکیل گروه های اجتماعی سالم می رسد ، گاهی اوقات مجبور هستیم دوستانی را که می توانند بسیار سرگرم کننده باشند ، ارزیابی مجدد کنیم اما در واقع زندگی ما را بهتر نمی کنند.

آقای بوتنر که آخرین کتاب وی “آشپزخانه مناطق آبی” است گفت: “من قبلاً گروهی از دوستان داشتم که رفتارهای بسیار ناسالم داشتند.”

“آنها از بودن در کنار هم احساس خوبی داشتند اما برای من خوب نبودند. من فکر می کنم مهم است که غلاف خود را تهیه کنید. نمی گویم دوستان قدیمی خود را کنار بگذارید. من می گویم شما می خواهید از افرادی که به زندگی شما اضافه می شوند ، بهترین سالهای آینده را به شما هدیه دهند و با عادت های بد خود آلوده نشوند ، آگاه باشید. “

برای یادگیری نحوه تبدیل غلاف همه گیر خود (یا گروه دیگر از دوستان) به یک حباب سلامت محور ، چالش خوب امروز را امتحان کنید. برای دریافت چالش خوب 7 روزه در صندوق ورودی خود برای خبرنامه چاه ثبت نام کنید.

روز 3

چالش: سعی کنید غده همه گیر خود را به یک گروه اجتماعی ماندگار متمرکز بر ارزشهای مشترک و سلامتی بهتر تبدیل کنید. در صورت لزوم اعضا را اضافه یا حذف کنید.

یک آزمایش سازگاری انجام دهید: حباب های سلامتی زمانی بیشتر موفق می شوند که افراد نگرش ها ، ارزش ها و اهداف مشابهی داشته باشند. شما احتمالاً قبلاً می دانید که آیا شما و زیرزمینهای همه گیر شما از فیلمها ، مکانهای تعطیلات و سایتهای رسانه های اجتماعی یکسان دوست دارید یا خیر. اکنون بر روی موضوعات اصلی پیرامون سلامتی و انتخاب سبک زندگی تمرکز کنید. در طول ماه گذشته ، هر شخص هر چند وقت یکبار فعالیت جدی انجام می دهد؟ چند بار کسی غمگین یا افسرده شده است؟ آیا کسی در این گروه سیگار می کشد؟ چند سبزی می خورند؟ آیا آنها شیرینی یا غذای بی ارزش می خورند؟ چه مقدار الکل می نوشند؟ شما می توانید بصورت آنلاین آزمون کامل را اینجا انجام دهید.

غلاف خود را آماده یا تقویت کنید: غلاف همه گیر شما برای راحتی یا ارزش های مشترک؟ پاسخ های آزمون سازگاری به شما می گوید اگر خودتان را با افرادی احاطه کرده اید که فکر می کنند این می تواند به شما در دستیابی به سلامتی بهتر کمک کند. اگر کسی در گروه بیش از حد منفی است یا عادت های زندگی دارد که شما را پایین می آورد ، با او در مورد اهداف خود صحبت کنید. اگر آنها می خواهند تغییراتی ایجاد کنند ، از آنها حمایت کنید. شاید لازم باشد غلاف خود را آماده کنید یا افراد جدیدی را که می خواهند روی یک سبک زندگی سالم تمرکز کنند جذب کنید.

ایجاد یک هدف بهداشتی: با همسایگان خود در مورد اهداف سلامتی بلند مدت صحبت کنید. آیا می خواهید بیشتر ورزش کنید؟ سعی کنید تاریخ های روزانه یا هفتگی را برای پیاده روی برنامه ریزی کنید. آیا به کاهش قند یا خوردن غذاهای گیاهی بیشتر علاقه دارید؟ برای به اشتراک گذاشتن دستور العمل ها و طبخ همان غذاها با غلاف خود برنامه ریزی کنید. برای یک تمرین منظم 7 دقیقه ای با هم در کلاس های آشپزی زوم شرکت کنید یا یک تمرین زوم انجام دهید. اگر Fitbits یا ساعت هوشمند دارید ، آنها را همگام سازی کنید تا بتوانید تعداد مراحل را به اشتراک بگذارید. حتی اگر در حین محدودیت های همه گیری نتوانید به صورت حضوری ملاقات کنید ، می توانید از همین حالا حمایت از اهداف سلامتی یکدیگر را شروع کرده و بر اساس آنها کار کنیم ، وقتی همه ما می توانیم دوباره وقت خود را با هم بگذرانیم.

آقای بوتنر گفت: “وقتی دوست خوبی پیدا کنید ، این می تواند یک ماجراجویی مادام العمر باشد.” “برای کسانی که در میانسالی هستیم ، دوستان خوبی در اطراف آنها داریم ، ایده آنها برای انجام یک کار سرگرم کننده فعالیت بدنی است ، ایده آنها برای داشتن غذای سالم گیاهی است ، که در یک روز بد از شما مراقبت می کنند ، می توانند یک گفتگوی معنی دار داشته باشند – که هر قرص یا مکمل را هر روز می زند. این بهترین مداخله ای است که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید زیرا طولانی مدت است و تأثیر قابل اندازه گیری بر سلامتی و سلامتی شما دارد. “


منبع: book-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>