Fitness 2020: سالی در علم ورزش


امسال ویروس کرونا ویروس جدیدی در همه جنبه های زندگی ما نفوذ کرده است ، از جمله فرم تناسب اندام ما. به روشهای بی شماری – برخی تعجب آور ، و چندین مورد مفید و بالقوه پایدار – این باعث تغییر نحوه ، چرا و آنچه که ما از تمرینات می کنیم.

در ابتدای سال ، تعداد کمی از ما انتظار داشتیم که ویروسی بر روی جهان و آموزش ما تأثیر بگذارد. در ژانویه و فوریه ، در مورد موضوعاتی نوشتم که در آن زمان فوری به نظر می رسیدند ، مانند اینکه آیا رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک سلامت اسکلت ورزشکاران را به خطر می اندازد. اگر کفش هایی با چربی ، کفش های کتانی حداکثر می توانند مراحل ما را تغییر دهند ؛ و چگونه می توان یک ماراتن را به اتمام رساند – آن ها را به خاطر می آورید؟ – عروق ورزشکاران را برای اولین بار بازسازی می کند.

به هر حال ، طبق این مطالعه ، پاسخ ها این است که پرهیز از کربوهیدرات به مدت چند هفته می تواند منجر به علائم اولیه کاهش سلامت استخوان در ورزشکاران استقامتی شود. دونده هایی که کفش های بسیار نرم و باتلاقی می پوشند ، اغلب با نیروی بیشتری به زمین برخورد می کنند تا اینکه جفت ضعیف تری داشته باشند. و یک ماراتن عروق دوندگان جدید را انعطاف پذیرتر و از نظر زیست شناختی جوان تر می کند.

اما نگرانی در مورد استهلاک و مسابقه کفش معمولاً در ماه مارس کاهش یافت ، زمانی که سازمان بهداشت جهانی Covid-19 را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام کرد و ناگهان نگرانی های جدید با وجدانی بیشتری از جمله فاصله اجتماعی ، ماسک ، تکثیر آئروسل و انسداد ایجاد شد.

تأثیرات روی تمرینات ما فوری و لکنتی به نظر می رسید. در آن زمان ، هیچ یک از ما دقیقاً نمی دانستیم که در این شرایط جدید چگونه و آیا باید کار کنیم. آیا اگر جامعه ما محدودیت هایی را برای ماندن در خانه وضع کرده باشد ، آیا هنوز باید بیرون بدویم ، سوار شویم و راه برویم؟ آیا در طول تمرین مجبور بودیم ماسک بزنیم – و آیا می توانیم این کار را انجام دهیم بدون اینکه احساس کنیم خفه می شویم؟ آیا چشمه های آب آشامیدنی مشترک ایمن بودند؟

اولین ستون من که به این موضوعات و موضوعات مرتبط می پرداخت در 19 مارس ظاهر شد. متخصصانی که من در آن زمان با آنها صحبت کردم قاطعانه معتقدند که ما باید تلاش کنیم تا از نظر جسمی در طی یک بیماری همه گیر فعال بمانیم – اما از چشمه های آب آشامیدنی مشترک خودداری کنیم. آنها همچنین اشاره کردند که بسیاری از س questionsالات در مورد ویروس ، از جمله نحوه ورزش ایمن ، حل نشده است.

سپس تجربه ما با Covid – و تحقیق درباره آن – و تمرینات فیلمبرداری شد. به عنوان مثال ، یک مطالعه بسیار مورد بحث در ماه آوریل ، نشان داد که راه رفتن سریع و دویدن می تواند جریان هوا را در اطراف ما تغییر داده و سرعت بخشد ، ذرات تنفس منقضی شده را نسبت به حالت بی حرکت باقی بماند. بنابراین ، نتیجه گیری از این مطالعه ، دوندگان و واکرها باید یک فاصله اجتماعی 15 فوت یا بیشتر بین خود و دیگران بیش از دو برابر وضوح استاندارد شش فوت توصیه شده در آن زمان داشته باشند. (تحقیقات بعدی نشان داده است که فعالیت های خارج از منزل معمولاً بی خطر هستند ، گرچه هنوز هم متخصصان پیشنهاد می کنند تا جایی که عملی است دور و ماسک بزنید).

مطالعه هشدار دهنده دیگری که من در ماه ژوئن درباره آن نوشتم ، 112 مورد عفونت کوید در کره جنوبی در بهار برای کلاسهای زومبا را ردیابی کرد. چندین مربی آلوده ویروس را در کلاسهای بسته ، بسته و پرتحرک به دانشجویان خود معرفی کردند. بعضی از دانشجویان آن را به خانه منتقل کردند و ده ها نفر از اعضای خانواده و دوستانشان را آلوده کردند. او سریعتر بهبود یافت. اما تاریخ مطالعه نگران کننده بود. یکی از نویسندگان ردیاب های وی به من گفت: “ورزش در سالن بدن شما را در برابر بیماری های عفونی آسیب پذیر می کند.”

خوشبختانه ، یک علم ورزش دیگر در زمان کوید دلگرم کننده تر بود. در دو آزمایش اخیر با حضور کارآموزان نقابدار ، محققان دریافتند که پوشش صورت به سختی از ضربان قلب ، تنفس یا پس از اولین عادت به احساس ذهنی مشکل آموزش خارج می شود. این حرکت همان احساس را داشت ، خواه شرکت کنندگان نقاب بزنند یا نه. (اکنون برای تمام پیاده روی ها و دویدن های خود از ماسک پارچه ای یا کاف گردن استفاده می کنم.)

با کمال تعجب ، به نظر می رسد این همه گیری برخی از افراد را وادار به حرکت بیشتر کرده است. یک نظرسنجی آنلاین از دوندگان و سایر ورزشکاران در ماه ژوئن نشان داد که اکثر این افراد فعال که می گویند اکنون بیشتر تمرین می کنند.

با این حال ، یک مطالعه جداگانه در انگلیس نتایج بسیار ظریف تری به همراه داشت. با استفاده از داده های عینی از یک برنامه تلفنی برای ردیابی فعالیت ، نویسندگان آن دریافتند که بسیاری از کاربران قدیمی این برنامه پس از شروع همه گیری ، بیدارتر می شوند و مرتباً راه می روند. اما بیشتر بزرگسالان جوان ، در سن کار ، حتی اگر در زمان های اولیه فعالیت داشته باشند ، اکنون تقریباً تمام روز را نشسته اند.

البته تأثیرات کوید در مسافت طولانی و چگونگی جابجایی من برطرف نشده است ، و من گمان می کنم در سالهای آینده مورد تحقیقات قابل توجهی قرار گیرند. اما از آنجا که شخصی که می نویسد از ورزش لذت می برد و به تعویق می اندازد ، درس اصلی تمرین امسال برای من این است که تناسب اندام با تمام معانی عملی و چالش برانگیز آن هرگز اینقدر مهم نبوده است.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه مفید که در ماه آگوست درباره آن نوشتم ، ورزشکاران جوان دانشگاهی – همه بسیار مناسب – بیش از سایر جوانان سالم اما غیر آموزش دیده آنتی بادی علیه واکسن آنفلوانزا تولید می کنند ، نتیجه ای که باعث می شود من در انتظار واکسن Covid کار کنم.

با شاعرانه تر ، در مطالعه روی موش هایی که در ماه سپتامبر بررسی کردم ، حیوانات در حال دویدن دیرتر از حیواناتی که آرام در قفس خود نشسته بودند ، توانایی مقابله با مشکلات ناشناخته و استرس را داشتند.

و شاید در مطالعه مورد علاقه من در این سال ، افرادی که “هیبت پیاده روی” می کردند و در طول آن عمداً به دنبال زیبایی های کوچک و شگفتی های غیر منتظره در طول مسیر بودند ، احساس جوان شدن و خوشحالی کردند. از واکرانی که رعب و وحشت نکردند.

به عبارت دیگر ، ما به راحتی می توانیم آسایش و قدرت عاطفی – و جسمی – را در حرکت در جهانی که شگفت انگیز و جذاب است ، پیدا کنیم. تعطیلات مبارک و سالم ، همه.


منبع: book-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>